niedziela, 24 maja 2015

Korund kosmetyczny




    Jakiś czas temu przeglądając strony z kosmetykami na Allegro natrafiłam na ten produkt - korund kosmetyczny. Zachęcona opisem i bardzo niską ceną (ok 3zł za 100g) kliknęłam kupuję, myśląc że nawet gdy się nie sprawdzi to żadna strata. Chcąc się dowiedzieć czegoś więcej o tym "magicznym białym proszku" poszperałam w internecie i znalazłam kilka informacji :
Kryształki korundu kosmetycznego stosowane są do domowej mikrodermabrazji, niezastąpiony do dogłębnego złuszczania zrogowaciałego naskórka twarzy jak również całego ciała. Peeling z użyciem korundu służy do usuwania martwych, starych komórek skóry. 
Zalecenia do stosowania korundu kosmetycznego :
  • skóra zanieczyszczona, rozszerzone pory, zaskórniki 
  • szorstki zrogowaciały naskórek 
  • skóra szara, zmęczona o niezdrowym wyglądzie
  • blizny i nierówności po trądziku młodzieńczym 
  • łojotok
  • przebarwienia i odbarwienia
  • zmarszczki i zmniejszenie jędrności  





    Korundu który ma postać białych mieniących się kryształków co starałam się uchwycić na powyższym zdjęciu używamy z żelem do mycia, mleczkiem bądź nie tłustym kremem. Ja zawsze mieszam go z żelem do mycia twarzy i odrobiną wody. Peeling jest bardzo mocny dlatego nie polecała bym go do cery wrażliwej. Przy pierwszym użyciu nie zdając sobie z tego sprawy trochę za bardzo zdarłam sobie skórę i potem się łuszczyła, przy następnych użyciach nie przykładałam się tak bardzo do tarcia i jest już ok. Skóra na twarzy zrobiła się miękka i gładka, zdecydowanie zmniejszyła się ilość zaskórników i gródek. Co do blizn myślę że potrzeba dłuższego czasu stosowania żeby zauważyć ich zmniejszenie. Używam go 1-2 razy w tygodniu delikatnie masując twarz ok 2 minuty, ze względu na swoją mikroskopijną wielkość trochę ciężko się go zmywa. Peeling w odczuciu przypomina mi green peel robiony w gabinecie kosmetycznym, oczywiście jego łagodniejszą wersję. Twarz po użyciu korundu jest dobrze oczyszczona więc nałożona po peelingu maseczka lub jakiś krem na pewno będą lepiej działać.
   Podsumowując, Ja mam cerę tłustą i grubą skórę więc korund sprawdza się u mnie idealnie ale tak jak już mówiłam nie jest on dla wszystkich, zalecam rozwagę :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz